Nazaj na Blog

Zrcalce, zrcalce na steni povej …

Zgodba, ki jo vsi poznamo. Sneguljčica, palčki, zlobna mačeha, princ, … kot otroci smo jo velikokrat poslušali, mogoče kasneje tudi sami prebrali.

Zgodbe so tiste, ki nas odpeljejo v drugačno razmišljanje, v drugačne podvige. Vendar se zgodbe pripoveduje otrokom.

Kaj pa odraslim?

Prevladuje prepričanje, da odrasli ne potrebujemo zgodb. Dovolj je milo (dejstvo) in voda (realnost). In to je to.  Brez razmišljanja, da potrebujemo zgodbe za življenje. Energijo za delo. Spodbudo za učenje.

Digitalna preobrazba poznana tudi kot digitalna transformacija  postavlja podjetja pred izziv, kako sodobno tehnologijo uporabiti na način, da bodo dosegala boljše poslovne rezultate. Ni enostavna naloga. Še posebno če zraven vključimo še dejstvo, da se soočamo s problemom starajoče delovne sile.

Kaj imajo zgodbe z digitalno preobrazbo in starajočo delovno silo?  

Veliko. Ko se podjetje odloči za uvedbo nove tehnologije, je zelo pomembno kako bo svojo odločitev sporočila svojih zaposlenim. Nobena novost se ne bo prijela, če delavci ne bodo razumeli, zakaj je to potrebno. Kdo bo izbral pogum, izbral prave besede, da bo delavcem povedal zakaj so sprejeli takšno odločitev. Katera zgodba je pripeljala do te odločitve. Kakšna zgodba se bo napisala z uvedbo določene tehnologije? Kdo bo zmagal? Kaj bodo pridobili?

Brez pravega pristopa se zna zgoditi, da bodo delavci sprejeli spremembe z odporom, dvomom, občutkom odvečnosti … Vsi poznamo izjave v stilu: »Komaj čakam na penzijo! Sem prestara, da bi se učila nove tehnologije. Samo še stroji so pomembni!«. Zgodbe, ki delavcevm povedo, da so pomembni, saj kljub starosti imajo znanja in izkušnje. Dobijo sporočilo, da brez njih podjetje ne bi ostalo na trgu. Zgodba, ki jih popelje v nov svet. Svet novih izkušenj in novih izzivov.

Moje izkušnje pri delu z ljudmi kažejo, da so zgodbe tiste, ki jih odpeljejo.

Zgodbe, ki so resnične, vendar povedane na način, da se najdejo v njih, da se  vživijo. Da vidijo smisel sprememb, ki jih podjetje vpelje. Naj bo to od naprave za čiščenje tal, do digitaliziranega skladišča, proizvodnje ali do sodobnih aplikacij za vodenje prejete in izdane pošte, prodajnih postopkov, analize kupcev …

Dobiti na izobraževanje skupino zaposlenih, ki razumejo vizijo podjetja in podpirajo njihove odločitev o uvajanju nove tehnologije, je nekaj kar si vsak predavatelj želi. Njihova želja po učenju, pridobivanju novih informacij je večja. Sodelovanje je neprecenljivo.

Biti pripovedovalec zgodb v podjetju je veščina. Zgodba mora biti resnična. Nekaj v kar vodstvo verjame in zaupa. Izmišljenih razlogov, brez možnosti realizacije, bodo kmalu odkrite in upor zaposlenih bo toliko večji. Z zgodbo morate pridobiti pozornost zaposlenih, zaplete in težave realno prikazati. Ne trudite se biti princ na belem konju, niti prikazati poslovne izgube kot ognjene zmaje. Bodite iskren pripovedovalec in imeli boste zveste poslušalce.

Delite to objavo

Nazaj na Blog
Ta izdelek ste pravkar dodali v košarico: